måndag 30 maj 2011

Tuggummi!

Idag när jag skulle gå hem från babies R us efter att ha inhandlat en hatt till lille T, vad händer? Jo jag kliver i tuggummi och det liksom är så kladdigt för det är så himlans varmt. Det hamnade t.o.m under min fot och på min sandal. Alltså vad är det som händer, jag säger ju det. Jag har ju ganska så stenkoll på vad jag sätter mina tossingar men inte nu längre. Jag skyller det på mamma hjärnan igen. Och det är väl tur att jag har koll på lillen istället för var jag sätter mina fötter, hahahahaha. Fick iaf stanna och torka bort det klistriga tuggummit.

T blir 5 månader idag, hujja vad tiden går fort. Vi inhandlade en hatt idag och igår köpte vi bad byxor och en s.k rash guard. En kort ärmad t-shirt i bad byxe material. Surfarna använder dem så de inte får eksem och skrubbar sig mot koraller o.s.v. Tyler har en så han inte blir solbränd. Hittade en hatt oxå som matchar rätt bra med hans lilla outfit. Han såg så stor ut när jag satte på honom bad byxorna och t-shirten. Just nu sover han middag men tvätt maskinen för ett himlans oväsen så han vaknar nog snart.

Söndagen bjöd inte på så där värstans mycket spännande. Vi käkade lunch på Famous Dave's. Jätte gott bbq ställe. Sen tog vi en tur till köpcentrumet för att handla bad byssor och lite annat till Joey. Det var rea så jag fick en super deal på lille T's outfit. $12 för både shortsen och t-shirten, de hade annars kostat $20 var. Det blir man ju glad för. Efter det åkte vi hem och en av Joey's gamla säljar kompis från Chicago hälsade på.

Idag är det väldigt varmt 32 grader just nu men känns som 34 för fuktigheten i luften är ganska hög. Imorgon ska det bli lika varmt och de näst kommande dagarna kommer tempen ligga på mellan 27-32 grader. Poolen har öppnat men bara på helgerna ön så länge. I juni nån gång öppnar den hela veckorna. Lite konstigt för det är verkligen sommar redan.

Nu ska jag ta mig en liten lur innan lille T vaknar.


Ha en bra dag!

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar