måndag 23 maj 2011

Tappade mobilen utanför Carrie Bradshaws dörr!

Det blidde en vända till New York på söndagen. För att sammanfatta dagen så kan jag väl säga katastrof mer eller mindre.
Vi körde in mot Manhattan och det var rätt ruggigt. Vädret hade visat att det skulle bli skapligt så jag hade flip flops och mina crop jeans. Hade iaf ett linne, skjorta och en huvjacka som tur var för det var riktigt kallt.



Ser knappt The Empire State Building


The Holland Tunnel som tar oss under Hudson floden till Manhattan
6 filer krymps ihop till 2 Galet!!


Planen var att vi skulle köra runt och titta på allt och inget. Sen skulle vi möta Ryan som hade flugit in för att jobba några monster jam shower i Philly. Vi skulle käka middag på The boat house i central park. Vi skulle även ta en promenad förbi den där fina båg bron som är med i några filmer. Bl.a "Maid of honor"
Joey erbjöd sig att köra förbi dörren som Carrie Bradshaw i sex and the city alltid kommer ut igenom, så vi åkte dit. När jag klev ut för att ta en bild måste min mobil ha ramlat ut, men jag hörde inget som lät som att den skulle ha ramlat på backen, så jag kollade inte. Den måste ha ramlat under bilen för jag såg den inte heller när jag satte mig i bilen igen. Jag tog iaf bilder på dörren och gatan. Det är en privat residens så man fick inte ta bilder ståendes på trappen och det var avstängt.



Carrie Bradshaw's dorr i Sex And The City


Den finns pa 64 Perry Street

Iaf så körde vi vidare och jag började leta efter min mobil.......... Borta!!!!!!
I New York är det inte helt enkelt att bara vända om och köra tillbaka när man kommit en bit bort för trafiken är förfärlig. Joey verkade inte bry sig så där värstans mycket att den var borta, han sa mest: " ja, men du behöver ju en ny mobil ändå så........." jaha, ja, ja. Men lite irriterad var jag på mig själv. Jag brukar verkligen inte tappa bort saker och är väldigt uppmärksam så det gjorde mig ända mer irriterad.
Vi åkte iaf och parkerade på 72 Central park west för att gå in i central park. Alldeles vid parkerings huset var det en massa folk som tog bilder på en byggnad. Senare kollade jag upp var det var för byggnad och den heter "Dakota" byggnaden och där dog John Lennon. Yoko ono äger fortfarande några lägenheter där och varje år på dagen han dog har hon ett ljus tänt i ett av fönstren.
Vi promenerade vidare och tog bilder på båg bron och sen gick vi vidare mot the boat house, det var sååååå in i Nordens kallt så det var inte direkt super trevligt direkt. När vi kom till the boathouse var vi lite tidiga och vi hade redan försökt reservera ett bord men de tar inte reservationer samma dag, så har man tur kan man får ett bord genom att bara gå in. Men för det första skulle det dröja ca. 45 minuter innan de ens öppnade för middag och då hade de 100 gäster. Så vi bestämde oss för att gå tillbaka till bilen. Naturligtvis gick vi åt fel håll så vi fick gå tillbaka genom hela parken.



Den beromda bag bron


Framfor en av sjoarna


Tyler var iaf varm och hade det gosigt


Joey och Tyler pa bron


Sa har fina blommor hade de i krukor pa bron


The boat house ligger till vanster utanfor bilden
I bl.a 27 dresses promenerar Malin Akerman och Katherine Heigl forbi den fontanen.

Ryan ville att vi skulle komma och hälsa på han och hans vänner i Brooklyn, så vi började köra dit, vi hade aldrig varit i Brooklyn. Det var nog det största misstaget på hela dagen, förutom den tappade mobilen förståss. Det tog en evighet att ta sig dit för gatorna var avstängda av nån anledning och Lille T hade fått nog av att sitta i bilen så han bara grät och grät. Hungrig var han också och jag hade en flaska men det var inte nog. Det tog oss så lång tid att till slut var jag så förbannad. Joey var oxå förbaskad på all trafik, så det var inte alls nå roligt. Och jag som hade sett fram emot Söndagen och middagen som vi skulle sitta ner och äta på nån trevlig restaurang. Istället tog det oss nästan 2 timmar att komma hem efter att änteligen kommit fram till Ryan sagt hej och åkt direkt. Klockan var nästan 22 när vi kom hem. Vi hade beställt hämt mat från Red Lobster, men det är jusom inte samma sak som att äta där. Usch, vad allt detta lät gnälligt, men det var verkligen en helt kass dag i NY. Mestadels för att det var så in i Norden kallt och så lille T som inte alls hade lust att sitta i bil barn stolen och i vagnen.


Nu ska vädret iaf vara varmare framöver även om det kommer att bli åska och regn i dagarna fram över så ska det iaf vara varmt.


Nu ska jag se vad som ska lagas till middag. Joey kommer snart hem hoppas jag, kan ju inte ringa och fråga om han är här snart. =(


Bilder kommer!


Ha en bra dag!
<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar