onsdag 11 maj 2011

En bytta ost for 73 kronor

Jag och Joey var och handlade pa Wegmans och de har ju sa mycket gottans. En super trevlig mat affar dar man kan njuta av en hel del smak prov pa Sondagar. Ena halvan av affaren ar bara delikatesser med farskt kott, fisk och skaldjur, bakelser och tartor, brod och annat. Vi strosade runt och tittade pa allt och nar vi var bland alla ostar plockar Joey upp en bytta med smulad parmesan ost. Vi tittade inte pa den utan gick vidare och plockade resten av vad vi behovde. Nar vi kom hem tittade jag pa byttan med parmesan ost som normalt kostar ca. $3-4. Jag holl pa att satta i halsen nar jag laste $11.49 pa byttan. Det ar ca. 73 svenska riksdaler det!!!! For en bytta med ost!!!! Det visade sig vara parmesan reggiano som var aldrad i 24 manader som han hade tagit. Sa nu ar ju fragan, kan man frysa parmesan ost? For jag ar radd att den kommer att bli for gammal och bli dalig innan vi hinner anvanda allt. Den ar ju ratt gammal redan men jag vet inte hur lange den haller sig, det finns inget bast fore datum pa byttan. Far googla det. Annars njuter vi valdigt av varan nagot dyra ost, igar pa bade spagetti och kottfars sas och ceasar sallad. Vi far val ata det en gang i veckan nu tills osten ar slut, hahhahaha! Lite lustigt var oxa att samtidigt kopte vi en bit gouda ost och vi anstrangde oss verkligen for att hitta den minsta billigaste biten..................


Idag tar jag hand om schema laggningen for installationer for Krista tvattade sin mobil, hihihihi! Lille T sover middag och jag ska ata lite rester med den valdigt dyra osten uppe pa!


Lesson learned: Titta alltid pa priset pa ost byttan nar du handlar mat i en delikatess butik!


Oooh, glomde ju nastan att beratta en rolig nyhet! Tony fick anteligen andan ur vagnen och friade till Tara idag!!!! Han hade stoppat ringen i halet pa golf greenen pa andra halet!
Grattis och lyck onskningar till dem bada!


Ha en bra dag!


<3

1 kommentar:

  1. Det går utmärkt att frysa parmesan, vi brukar köpa storpack, riva och frysa, perfekt att ta ut när man behöver.

    SvaraRadera