tisdag 10 maj 2011

"Rice cereal"

Idag var dagen med stort D! Idag har vi provat "rice cereal" eller alltsa lille T har provat det. Var och inhandlade sma skalar och skedar igar pa babies R us. Blandade det med brost mjolk och sa provade vi................ han gapade stort for allt ska ju in i munnen. Tuggade runt lite pa det och sa kom det ut igen. Vi provar igen...... gapar stort, tuggar........ svaljer iaf lite av det. Han fick nog i sig iaf en eller tva skedar till slut. Vet inte riktigt vad jag ska jamfora det med. Det ar ju inte riktigt grot for konsistensen ar ju valdigt rinnig, men det beror val pa att det blandas med ratt mycket brost mjolk. Vi provar igen ikvall, Dr. Bruner sa att det var dags att prova sa da kor vi pa det. Bara det att jag har ingen stol at honom att sitta i har, sa nu nar pappa inte ar hemma ikvall sa far vi nog ta bumbon och prova om det gar. Den har jusom ett litet brick bord, bara det att den star ju pa golvet sa jag far val sitta pa golvet jag. Vi far prova iaf och se hur det gar. 
Annars har vi varit nere pa kontoret och hallt Krista sallskap idag. Lille T sover just nu och jag tog mig en liten lur jag med for huvudet mitt gjorde ont IGEN! men nu kanns det battre iaf.
Skulle ha varit ivag till Target och kopt brod, men det far vanta tills imorgon. Formodligen lika bra for annars kommer jag nog hem med annat an bara brod, hehehehehe! Sa skont att Target ligger sa nara sa vi kan ga. Det ar inget super Target sa de har begransat med matvaror men anda mer an ett vanligt Target. Man kan kopa kottfars och fryst fisk och de har aven frukt och lite gront. Ikvall ska jag laga spagetti och kottfars sas med ceasar sallad och fyllda champinjoner. 
De dar fyllda champinjonerna var det Sadie som lagade at oss nar hon och Chace bodde hos oss i nagra dagar innan de akte till Pittsburgh. De ar jatte goda!


Har ar receptet:
Hela farska champinjoner 
Basilika pesto 
Farsk vitlok
Strobrod
Gouda ost eller nan ost som man gillar


Skolj svamparna och bryt av/ur foten. Spar svamp foten till fyllningen
Blanda basilika peston med hackade bitar av svampfotterna, vitlok och strobrod. Jag bryter aven ner nagra sma bitar ost i blandningen.
Lagg svamparna pa en bakplat och fyll dem med pesto blandingen
Lagg pa en bit ost uppepa och gradda i ugnen pa 200 grader i ca. 10-15 minuter eller till osten smalter och borjar bli brun.
Jattegott att ata som en forratt eller bara som ett kvalls snack eller vad man nu vill.
Finns massor med blandingar, man kan ha i krabb kott oxa. Det ar oxa jattegott. =)


Nu ska jag ta hand om lite tvatt.


Ha en bra dag!


<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar