måndag 9 maj 2011

Borja om fran borjan................

Jag har bestamt mig for att borja om pa ny kula. Fa se om det kan bli lite roligare att skriva. Wordpress ar lite komplicerat att anvanda tycker jag, vet dock inte om blogger ar na lattare. Men sa ar ju inte jag nat data geni heller. Kanske skulle ta och ga en liten blogg kurs, sa man kan gora en riktigt fin blogg. Det verkar sa komplicerat tycker jag, eller sa ar det bara for att jag har varldens kortaste koncentrations formaga nar det galler att lasa om saker och ting. Jag kan lasa samma sak 20 ganger och jag vet fortfarande inte vad jag last, pust! For jag tanker ju pa allt annat mellan himmel och jord. Jag som har tankt att utbilda mig till inrednings arkitekt som det sa fint heter pa svenska. Har heter det interior designer, later ju inte lika fint som arkitekt. Jag ar jusom sa mycket battra pa att bara titta pa och se hur man gor, sa lar jag mig. Undrar vad det ar for bokstavs kombination jag har egentligen....... nat maste det val vara nar man inte kan koncentrera sig och lar sig battre genom visuell inlarning. 
Det storsta problemet ar nog att jag inte tror pa mig sjalv att jag kan gora det. Och det uppmuntrar ju inte direkt och sa drabbas jag av lat masken lite oxa. Jag VILL ju inte vara lat, jag vill ju vara den dar mamman som pysslar med allt mojligt, bakar, lagar mat, pysslar och donar och frixar och trixar med allt och inget. Men just nu ar jag sa trott om dagarna attjag knappt kammar haret ens. Jag fragar Joey gang pa gang, ska man verkligen var sa har trott? Jag sover ju ratt bra pa natten. Jag vet inte, han sager bara att ja men du ar ju mamma och tar hand om lille T hela dagen sa det ar klart du blir trott. Ja, jag vet inte vad jag ska tro.
Just nu kan ju en av orsakerna till att jag inte pysslar vara att jag faktiskt inte har nat att pyssla med. Vi kan ju inte ta med oss en massa grejjer nar vi flyttar for bara 6 manader sa allt mitt pyssel far stanna hemma. Och har har jag ingen balkong, ingen tradgard, inga hundar och begransat med koksutrustning. Jag har inte ens en elvisp har...................... 


Det va lite gnall det!


Annars ar det bra har i New Jersey, vi bor i ett fint omrade med narhet till riktigt fina gamla sma "stader". Sadana dar mysiga stallen dar man bara kan ga omkring och titta pa de fina gamla husen, ta en fika pa nat litet cafe eller bara njuta av de fina tradgardarna. New Jersey kallas ju for "the garden state" och det ar verkligen sant. Det ar sa fint har, mycket fina blommande trad och buskar. Pa vagen till Tyler's barn lakare passerar vi ett sant stalle, det heter Haddonfield och nan dag maste jag bara aka dit, parkera och bara promenera omkring och ta bilder. 
Pa tal om lille T, sa var det 4 manaders kontroll idag. Han var sa duktig, hade vaxt pa langden na alldeles. Han gick fran 30% till 75% pa langd skalan. Vikten vet vi inte eftersom det maste blitt nat fel nar de vagde honom i San Antonio senast. Men Dr. Bruner sa att han var helt perfekt, sa det var ju bra. Han fick tva sprutor den har gangen och den dar smeten mot rota virus i munnen. De hade kombinerat nagra av vaccinerna sa darfor var det bara 2. Han var sa duktig, grat lite efter den andra sprutan men inte mycket alls. Sen pa eftermiddagen blev han ledsen for hans lar maste ha varit valdigt omt, sa han slutade inte grata. Stackars liten.


Igar var det mors dag har i USA, sa det firades genom ett besok till Philadelphia och IKEA. Sen akte vi till zoo't och tittade pa alla djuren. Tyler var sa tuff i sin lilla gubb keps och vi fick manga kommentarer, "cute, adorable, awwww" folk verkligen bara alskar var lille krabat. Och han ar ju bara for go, vart lilla charmtroll. Tur att han fick sina "good looks" fran pappa sin. 






Nu ska jag se hur det gar for Joey och hans saljar lag och sen blir det att laga lite kvallsmat. 


Ha en bra dag!


<3

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Ja det låter lite trist att inte ha nått o pyssla med särskilt inte ens en elvisp ;) Nej jag vet hur det är o känna sig lite pysselsugen men inte ha tid eller rätt saker. Här pysslas det otroligt lite men jag tar en liten blixtpyssling ibland o det känns alltid bra. Ja inredningsarkitekt var ju det jag ville i gymnasiet men det var alldeles för krångligt o lång utbildning för att jag skulle våga mig på det! Men kör hårt o bli det du så kanske du kan ha egen firma också o inreda åt folk :) Kul, kul, kör hårt bara men ta hand om lille T först kram kram från oss i Dalsbyn!

    SvaraRadera
  2. Kul med ny blogg!! Ja, jag vet inte, men utan trädgård, djur eller vettig köksutrustning skulle nog jag bli grymt uttråkad o smått deprimerad....även om man har ett litet charmtroll att ta hand om!!! (komma hem till sverige kanske ;o)) Annars får du väl fråga doktorn du går till, problemet med sköldkörteln jag har är ju lite ärftligt så...man behöver ju inte vänta så länge med att gå till doktorn som jag gjorde!! sköt om dig!! Kramen!!

    SvaraRadera