tisdag 17 maj 2011

Post hemifrån!

Igår fick jag kort från mormor och idag kort från mamma och paket från moster Mona. Tack, tack! Alltid lika roligt när man får post i brevlådan. Erkänner att jag varit väldigt dålig på att skriva själv på senaste tiden. Fick en till snutte filt och en tröja till Tyler från Mona, tack för det. Hon skrev att hon skickat in bilden på Tyler med snutte filten till lingon och blåbär så han var minsann med i deras veckobrev. Så nu är han känd i hela Sverige, hihihihi.

Idag var jag iaf iväg till posten för att köpa frimärken så nu kan jag skriva. Måste bara köpa nå kort först, för det gjorde jag ju inte. Snarare glömde jag väl av det. Mitt minne är verkligen inte det bästa just nu. Hittade en ny liten mysig "by" när jag skulle till posten. Den heter Merchantville och på vägen dit hade en lastbil fått motorstopp så jag var tvungen att ta en omväg och än en gång fick jag se Jersey från den bästa sidan. Husen och trädgårdarna är helt underbara här. Med azaleor och rhododendron som blommar för fullt och snart kommer även hortensior att stå i full blom otroligt vackert. Som vanligt hade jag inte kameran med mig. Men nu vet jag två smultron ställen där jag kan ta fina bilder på fin, fina hus och annat.
Om vägarna inte var så dåliga och systemet de har här med högersväng före vänstersväng skulle jag verkligen kunna bo här. Vägarna är mycket sämre än de hemma i Sverige. Och så kan man inte svänga vänster från en större väg utan måste svänga höger först för att sen åka rakt fram. De kunde ju kanske ha skyddad vänster sväng alltså att stopp ljusen har en vänster pil. Men så är det inte så det är så himlans krångligt, så krångligt så det blir krångligt att förklara, hahahahaha!

Ikväll ska jag laga kalas röra, det är ju så mumsigt. Lite annorlunda men väldigt gott tycker jag.

Kalas röra 4 port.
400 gram köttfärs
1 purjolök
2 msk vetemjöl
1/2 tsk salt
1 krm svartpeppar
1 msk soja
2 dl visp grädde (matlagnings grädde)
1 litet paket frysta ärtor 125 g
2 dl riven ost

Bryn köttfärsen i smör
Lägg i en gryta
Skölj och strimla purjon, fräs i smör
Strö över med mjöl, salt, och peppar
Rör om
Tillsätt soja och vispgrädde
Låt koka på svag värme under lock ca. 10 minuter rör om då och då
Rör i ärter och ost
Servera med potatis mos!

Smaklig måltid!

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar