lördag 4 juni 2011

Trasig Hiss

Idag bestamde jag mig for att ga till kopcentrumet en vanda. Behovde ett skarp sa byxorna inte ramlar av, hahhahah. Krista har varit forkyld ett tag nu sa vi har inte kunnat umgatts direkt sa det har varit ratt trakigt i nagra dagar. Tankte att en tur till kopcentrumet skulle vara kul. Pa vagen dit blev jag forst skrackslagen i varan hiss, den skakade och lat sa konstigt och sa stannade den pa 11:e vaningen, den fortsatte innan jag han springa ur den. Hade hjartat i halsgropen och tankte att nu dor vi!! Men vi kom ner iaf, men nu undviker jag nog hissen till hoger.
Det var inte forsta hiss problemet for dagen, nar vi kom till hissen som tar oss ner fran bron som gar over den storre vagen som jag inte vill korsa sa funkade inte den hissen overhuvudtaget. Sa det var bara att kora ner barnvagnen ner for trappen. Det var inte bara en trapp utan tre ganska sa langa, jag var svettig nar jag kom ner. Stackars lille T satt och ruskade for varje trappsteg vi gick ner. Jag talade om for dem vid gast service disken att hissen inte funkade och de skulle skicka dit nan att titta pa den. 
Sen gick jag och kakade lunch vid "food courten" det blev asiatiskt, typ som panda express och det var riktigt gott. Gick vidare till Old Navy for att titta om de hade nan fin 4th of July outfit till lille T, men jag hittade inget. Hittade dock en liten body som sager I <3 dad som han ska fa ha pa sig pa fars dag som ar den 19 juni har. det var 2 for $10 sa jag kopte en randig en oxa och ett par shorts for $5 som han kan ha till fars dags bodysen. Sen kopte jag mig ett skarp pa aerie och de hade sa himlans mycket fint. Gick hemat och hissen funkade fortfarande inte sa jag var tvungen att korsa stora vagen, det gick bra. Finns ju overgangs stallen, men nar det ar gront att ga over sa ar det fortfarande bilar som svanger vanster som kommer, sa man far passa sig.


Har bestallt en mugg till Joey som sager I <3 DAD och har bilder pa honom och lille T. Vet verkligen inte vad jag ska kopa annars, det ar ju Joey's forsta fars dag. Har tankt gora frukost pa sangen och overaska med. Koppen ska jag bara satta en liten "rosett" runt och servera morgon tee't i. 
Lilleman sover bredvid mig, han badade tidigare och nu ar han helt utslagen. Han sover sa himlans bra efter att han har badat, nastan sa jag funderar pa att bada honom lite oftare. Som det ar nu badar han 2 ganger i veckan, men nu nar han ar lite storre kanske han skulle bada iaf 3 ganger i veckan. Vad sager ni mammor dar ute som laser detta, hur ofta badade ni era 5 manaders bebisar?


Nu ska jag iaf ta och ata nat litet innan jag ska laga middag till mig och Joey. Det ar sondag imorgon och jag vet inte vad dagen har att bjuda pa an sa lange.


Ha det gott!


<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar