fredag 24 juni 2011

Fixar och donar

Snart kommer mamma och halsar pa. Sa idag var jag ivag och kopte ett par nya kuddar och lite annat. Flyttade sangen och byran och stallde dit ett nattygsbord och en lampa. Det ar ju inte direkt som Hilton, men det far duga. Tankte jag skulle kopa en liten blomma att stalla i fonstret iaf. Sa det blir na farg i rummet, annars ar ju vaggar och matta typ samma farg sa allt smalter jusom ihop.
Alla som kommer till var lagenhet tycker det ar sa ombonat och hemlikt och varje gang nan sager det sa sager jag och Joey, "ja men det ar nog bara for alla Tyler's leksaker" Hade vi inte de som sma farg klickar har och dar sa skulle det se ratt trakigt ut. Jag pratar om babis gymmet och jumperoo'n och hans gunga. Sen har han ju sma leksaker oxa som pa dagarna ligger utspridda lite har och dar. Vaggarna ar kala forutom de tre sma dekorationerna som hanger ovanfor Tyler's spjalsang. Vi kan ju inte packa med oss sa mycket nar vi aker.
Lite lustigt ar det allt att bo och leva som vi gor. Jag ar ju ratt petig med inredning och drommen ar ju att inom en snar framtid borja pa utbildningen till att bli interior designer. Jag menar, jag vill garna ha det pa ett visst vis och har har jag ju egentligen inget att saga till om. Moblerna ar inhyrda fran ett foretag som heter CORT och man har ingen aning om vad man far for mobler. I ar har vi alla fall svarta soffor med zebra kuddar och ett glas koks bord. Sofforna ar inte direkt bekvama och glas bordet i koket verkligen inte optimalt. Men nat positivt var iaf att vi har ett vardagsrums bord, nat vi inte brukar ha. Vi brukar oftast bara fa ett eller om vi har tur ett par sma sido bord. I ar har vi alltsa 3 bord och sa koksbordet forstass. Jag blir lite forundrad over mig sjalv hur jag anpassar mig efter vad vi far varje ar. Jag som ar sa petig menar jag.
Ska dock erkanna att jag langtar tills vi aker hem, det finns inget battre an att kliva in genom dorren till "hemma" nar man varit borta i 6 manader. Det ar nat sa in i bomben skont. Att fa sitta i sin egen soffa, sova i sin egen sang. Ha allt som man normalt har, typ koks utrustning o.s.v Helt underbart!!!!
Ska forsoka ta lite bilder pa vart "hem" sa ni far se hur vi har det. Brukar normalt gora det nar vi kommer men det ar annat som ar viktigare i ar! =)

Ha det bra!

Gla Midsommar!

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar