lördag 18 juni 2011

Oskriven regel

Här i USA så finns det tydligen en oskriven regel. En hiss regel, när man är i hissen med nån annan person som man inte känner då ska man tydligen säga "have à good day/evening" när den personen eller en själv går ut ur hissen. Och det är ju trevligt, men jag känner att jag har verkligen dålig tajming på när jag säger det och känner mig mest bara dum. För när jag är i hissen med nån och den "nån" kliver ut ur hissen då säger jag det men jag lyckas alltid säga det exakt samtidigt som den andra personen och då blir jag lite distraherad och resten av meningen blir till nåt obegripligt mummel istället. Och så lyckas jag alltid säga fel, jag säger evening när det fortfarande är dag och day när det har hunnit blivit kväller. Som tur är så brukar de inte märka att jag mumlar och säger fel, men jag känner mig bara så dum. En annan sak är att det må vara en oskriven regel men den gäller tydligen bara amerikaner för det mesta. Det bor en hel del Asiater här och de säger det inte så då behöver jag inte oroa mig för att jag ska mumla nåt tokigt.
Idag är det lördag vilket betyder lååååång dag för Joey. Han har redan gått till kontoret och jag ser honom inte igen förran vid ca. 21.30 snåret ikväll.
Imorgon är det fars dag här så det ska vi fira med frukost på sängen till pappa Joey och så har jag ett par presenter till honom. Tyler har en speciell outfit som han ska ha på sig som det star I <3 DAD på. Vi har inte bestämt oss för vad vi ska göra än, men det får Joey göra det är ju hans dag!


Ha en bra dag!

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar